Toggle navigation
خانه
سینمای ایران
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
سینمای جهان
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
تلویزیون
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
آرشیو
اشتراک
خرید آنلاین
تماس
بگرد
سینمای ایران » نقد و بررسی
1399/06/04
هام و شیمی
همچون در یک آینه (83): نگاهی به بازیهای مهران احمدی
شاهپور عظیمی
Facebook
Tweet
Google+
Telegram
جدیدترینها
نگاهی به فیلم روزی روزگاری آبادان
نامگذاری خیابان سیوسوم یوسفآباد تهران به نام مسعود مهرابی
کتاب گزیده کاریکاتورهای مسعود مهرابی منتشر شد
نگاهی به فیلم در آغوش درخت
نگاهی به فیلم بی بدن
انیمیشن سینمایی «کیمیاگر و گوزن طلایی» پروانه ساخت گرفت
سعید راد درگذشت
فراخوان اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
کیک محبوب من، فیلم برگزیده منتقدان فیپرشی در برلیناله ۲۰۲۴
واکنش ناصر محمدخانی به فیلم «پرویزخان»
سریال «هفت» از ۲۳ آبان در «تماشاخونه»
هولناک اما واقعی؛ داریوش مهرجویی و همسرش به قتل رسیدند
Kiarostami & Deleuze: The Path, a Metaphor of a Philosophical Journey
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
آرشیو
فروردين
ارديبهشت
خرداد
تير
مرداد
شهريور
مهر
آبان
آذر
دی
بهمن
اسفند
فراخوان اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- ۱۴۰۳
نگاهی به فیلم برادران لیلا
- ۱۴۰۲
سایۀ یک شوک
- ۱۳۹۹
در شگفت از پهلوانیها
- ۱۳۹۸
تقابل نقش و بازیگر
- ۱۳۹۸
ضربه فنی شدن تختی روی پرده
- ۱۳۹۸
ششدانگ
- ۱۳۹۸
سینمایِ فلسفی ایران: یک واقعیت یا توهم!
- ۱۴۰۲
Endless Night: A stricken Family on the Nowruz Eve
- ۱۴۰۱
Endless Night: A stricken Family on the Nowruz Eve
- ۱۴۰۱
راه رفتن روی لثهی تیغ
- ۱۳۹۹
سنگ قبری برای زندهیاد آنالوگ!
- ۱۳۹۹
بیگانه در جمع
- ۱۳۹۸
یکی از دوهای درجه یک
- ۱۳۹۸
شکارِ رام، شکارچیِ خشن
- ۱۳۹۸
یک شهرآشوب در روستایی دور!
- ۱۳۹۸
نظریه رولوه فیلم یا رولوه در سینما
- ۱۴۰۰
تیپساز
- ۱۳۹۹
ریزپرداری
- ۱۳۹۹
کهنهکار
- ۱۳۹۸
سینما در آتش
- ۱۳۹۸
نقشمداری
- ۱۳۹۸
سراب
- ۱۳۹۸
مستندی بهروایت ِ متوفا!
- ۱۳۹۸
شخصیتی تودار، آرام و کمحرف
- ۱۳۹۸
شکوفه
- ۱۴۰۱
نظریه بازنویسی فیلم "فیلم را دوباره بنویسید، Rewrite The Movie"
- ۱۴۰۰
انرژیک
- ۱۳۹۹
با ابهت
- ۱۳۹۹
کمیککار
- ۱۳۹۹
همیشه نزدیک ماست
- ۱۳۹۹
رهاشدگی
- ۱۳۹۹
چندضلعی
- ۱۳۹۹
هیچکس کامل نیست
- ۱۳۹۸
یک جُستار سینمایی
- ۱۳۹۸
کلاف پیچیده
- ۱۳۹۸
اجراهای باورپذیر
- ۱۳۹۸
اغراق مطبوع!
- ۱۳۹۸
یکی از نسل گذشته و حال
- ۱۳۹۸
سوار بر مرکب امید
- ۱۳۹۷
زخم گذشته و امروز
- ۱۳۹۷
نگاهی به فیلم در آغوش درخت
- ۱۴۰۳
نگاهی به فیلم بی بدن
- ۱۴۰۳
انیمیشن سینمایی «کیمیاگر و گوزن طلایی» پروانه ساخت گرفت
- ۱۴۰۳
سعید راد درگذشت
- ۱۴۰۳
پرونده نقد کوتاه بعضی از فیلمهای در حال اکران
- ۱۴۰۱
از «ساعت خوش» تا «رازبقا»
- ۱۴۰۱
یادگارهای مکتوب یک کهنه⌌کار سینما
- ۱۳۹۹
استمرار امیدوارکنندهی کیفیت کتابهای سینمایی
- ۱۳۹۸
آنچنان هیولایی هم نبود
- ۱۳۹۸
ریختن زندگی در شیشه نوشابه!
- ۱۳۹۸
پایانِ مبهمِ یک روایت سرراست
- ۱۳۹۸
این موضوع همیشهتازهی تاریخ!
- ۱۳۹۸
اکواریوم زندگی
- ۱۳۹۷
شکار ناب
- ۱۳۹۷
دیگرچِهرِگی
- ۱۳۹۷
کولاژی از چند فیلم کمدی
- ۱۳۹۷
شاخهها و ریشهها
- ۱۳۹۷
جهان آرزوها
- ۱۳۹۷
پازلی با قطعههای گمشده
- ۱۳۹۷
نگاهی به فیلم روزی روزگاری آبادان
- ۱۴۰۳
نامگذاری خیابان سیوسوم یوسفآباد تهران به نام مسعود مهرابی
- ۱۴۰۳
کتاب گزیده کاریکاتورهای مسعود مهرابی منتشر شد
- ۱۴۰۳
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
FIPRESCI Critsics' Perspective on Iranian Independent Cinema
- ۱۴۰۲
از «زاپاتا» تا سریال «رحیل» با گریمهای ساده و گیرا
- ۱۴۰۲
اقتباس فیلم از ادبیات (بخش دوم)
- ۱۴۰۰
اقتباس فیلم از ادبیات (بخش اول)
- ۱۴۰۰
تکرار روایتها، در بند سینما
- ۱۳۹۹
خوشنقش
- ۱۳۹۹
مادر دیرهنگام
- ۱۳۹۹
هام و شیمی
- ۱۳۹۹
غواصی در قعر خاطرات!
- ۱۳۹۸
مکمل یا اصلی؟
- ۱۳۹۸
هووهایی که همدیگر را دوست دارند!
- ۱۳۹۸
خانداداش!
- ۱۳۹۷
فیلم و فیلمچی!
- ۱۳۹۷
مستر فرهان صحاف!
- ۱۳۹۷
نمره 17 کارگردان!
- ۱۳۹۷
موم بازیگری
- ۱۳۹۷
هولناک اما واقعی؛ داریوش مهرجویی و همسرش به قتل رسیدند
- ۱۴۰۲
Kiarostami & Deleuze: The Path, a Metaphor of a Philosophical Journey
- ۱۴۰۲
پرسونا
- ۱۳۹۹
دربارهی یک ستاره
- ۱۳۹۹
خودانگیخته
- ۱۳۹۹
ارسطو خنجری!
- ۱۳۹۸
بازیگر صحنهها
- ۱۳۹۸
نقشهای دوگانه
- ۱۳۹۸
خانمِ بازیگر
- ۱۳۹۸
مکانی در سایه
- ۱۳۹۷
ماندگار
- ۱۳۹۷
از کنار هم میگذریم
- ۱۳۹۷
دیوارِ امید
- ۱۳۹۷
خوبمن!
- ۱۳۹۷
امکانی برای خاطرهسازی
- ۱۳۹۷
غریبه آشنا
- ۱۳۹۷
تبلیغات فیلم؛ مَجاز و مُجاز!
- ۱۳۹۷
هم سلطان، هم شبان
- ۱۳۹۷
از گذشتههای دور و نزدیک
- ۱۳۹۷
برکنار از نگاه یکسویه به جنگ
- ۱۳۹۷
سریال «هفت» از ۲۳ آبان در «تماشاخونه»
- ۱۴۰۲
دست یابی به معیارهایی برای ارزیابی اثر
- ۱۴۰۰
همبازی
- ۱۳۹۸
آن قدر دوست بودهایم که وقتِ خیانت است*
- ۱۳۹۸
خرده پیرنگهای بی نخ
- ۱۳۹۸
بازیگرِ سکوت
- ۱۳۹۸
فرض محال...
- ۱۳۹۷
بازیگر پنهان
- ۱۳۹۷
زیبایی در اوج فروپاشی و تباهی!
- ۱۳۹۷
سینمای سخت!
- ۱۳۹۷
در آستانه فروپاشی عصبی
- ۱۳۹۷
رنگارنگ
- ۱۳۹۷
هویت و نقش منفی
- ۱۳۹۹
قیصر و آنچه در کارگردانی به سینمای ما افزود
- ۱۳۹۹
جدی در کمدی
- ۱۳۹۹
طبق زالزالک و ملول
- ۱۳۹۸
حقیقتِ سینما
- ۱۳۹۸
اصفهان در آیینهی سینمای مستند
- ۱۳۹۸
دیوارهایی که در کُنه ذهن ماست!
- ۱۳۹۸
نقشهای بیرونی
- ۱۳۹۸
ملودرام در ایستگاه لمپنیسم
- ۱۳۹۸
بازیگرِ کلام
- ۱۳۹۸
زنان خاکستریپوش!
- ۱۳۹۸
تازهنفس
- ۱۳۹۸
تبوتاب جهان زنانه!
- ۱۳۹۷
بهای رسیدن به آرامش
- ۱۳۹۷
هویت و حریت
- ۱۳۹۷
هویت و حریت
- ۱۳۹۷
کشکولی عاری از لودگی
- ۱۳۹۷
یک روی دو سکه
- ۱۳۹۷
رستگاری از رنج
- ۱۴۰۱
مستندات و احساسات
- ۱۳۹۹
در پسکوچههای تاریخ سینمای ایران
- ۱۳۹۹
زنان بر فراز مغاک
- ۱۳۹۹
واکاوی هاویهی مدرن
- ۱۳۹۹
بازیهای استیلیزه
- ۱۳۹۹
منفیهای نوین
- ۱۳۹۹
عیارِ مردم
- ۱۳۹۹
یک درام پژوهشی
- ۱۳۹۸
غلبه بر حس
- ۱۳۹۸
عیش بصری با چاشنی ابهام و راز
- ۱۳۹۸
درون/ بیرون
- ۱۳۹۸
تابوهایی که باید شکسته شوند
- ۱۳۹۸
هزارچهره
- ۱۳۹۸
در جستوجوی حقیقت
- ۱۳۹۸
دوزهای بازیگری
- ۱۳۹۸
در رد و تمنای نوستالژی*
- ۱۳۹۸
کائوس!
- ۱۳۹۷
تمهیدی برای ایجاد جذابیت و همدلی
- ۱۳۹۷
به سوی حافظه تاریخی!
- ۱۳۹۷
«نزدیکتر» به سینما
- ۱۳۹۷
واکنش ناصر محمدخانی به فیلم «پرویزخان»
- ۱۴۰۲
در مسیر درام
- ۱۴۰۰
این مرد حرف نمیزند
- ۱۴۰۰
غافلگيری
- ۱۴۰۰
«شادروان »
- ۱۴۰۰
فیلم کوتاه «ناتمام»
- ۱۴۰۰
حرفه: نابازیگر
- ۱۳۹۹
در آستانهی فروپاشی
- ۱۳۹۹
زنان بدون مردان
- ۱۳۹۹
کوششی بیسرانجام؟
- ۱۳۹۹
بازیهای مستند
- ۱۳۹۹
بازیگر مستقل
- ۱۳۹۸
دورهی برزخی اکران
- ۱۳۹۸
بازیگر جدی طنز
- ۱۳۹۸
بازیگرِ درونی بازیگر
- ۱۳۹۸
ضدِ ضدقهرمان
- ۱۳۹۷
از قصهگویی تا تنوع ژانری
- ۱۳۹۷
سینما و عشق با ذائقه شرقی
- ۱۳۹۷
خودآگاهی
- ۱۳۹۷
«مادر فداکار» و «اقتصاد نفتی»
- ۱۳۹۷
به روایت بزرگان
- ۱۳۹۷
نقدِ کمال و کمالِ نقد
- ۱۳۹۷
کیک محبوب من، فیلم برگزیده منتقدان فیپرشی در برلیناله ۲۰۲۴
- ۱۴۰۲
«شب بیپايان»
- ۱۴۰۰
ماتمکدهای که تحویل شد 3
- ۱۴۰۰
ماتمکدهای که تحویل شد 2
- ۱۴۰۰
ماتمکدهای که تحویل شد 1
- ۱۴۰۰
نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- ۱۴۰۰
بازیِ مستند
- ۱۳۹۸
به آرامشِ بهشت!
- ۱۳۹۸
خلاف آمدِ عادت
- ۱۳۹۸
ترش و شیرین
- ۱۳۹۸
جزییات انتخابها
- ۱۳۹۷
حضور
- ۱۳۹۷
وقتی همه شاد بودند
- ۱۳۹۷
تصویری از یک رفتار اجتماعی
- ۱۳۹۷
در جلد نقش
- ۱۳۹۷
افسانهی امید و انتظار
- ۱۳۹۷
به خونسردی
- ۱۳۹۷
سینماهای تهران
سینمای شهرستانها
آرشیوتان را کامل کنید
شمارههای موجود
نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۵۳)
عالی
خوب
متوسط
بد
نتایج
نظرسنجیهای قبلی
خبرنامه
به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: