Toggle navigation
خانه
سینمای ایران
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
سینمای جهان
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
تلویزیون
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
آرشیو
اشتراک
خرید آنلاین
تماس
بگرد
سینمای جهان » چشمانداز
1399/10/18
مختصات و ابعԧد ژانرها
چگونه فیلم ببینیم - ۸۲
دنی براسکو
Facebook
Tweet
Google+
Telegram
جدیدترینها
حامد سلیمان زاده داور جشنواره لیوبلیانای اسلوونی شد
برگزاری ششمین جشنواره فیلم آسیایی در نیجریه
نگاهی به فیلم خوره کتاب محصول ۲۰۲۴
The six new faces of La Résidence du Festival de Cannes
آغاز شصت و هشتمین جشنواره فیلم لندن
بایکوت خبری جانی دپ در جشنواره سنسباستین
گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از جشنواره فیلم سن.سباستین ۲۰۲۴
نگاهی به سریال ریپلی
آلن دلون درگذشت
هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم سینه هیل کرواسی معرفی شدند
یادداشتی درباره «روزهای عالی» اثری از ویم وندرس
ویدیو / گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از پنجمین روز جشنواره فیلم کن
ویدیو/گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از جشنواره فیلم کن
حامد سلیمانزاده، داور هشتاد و دومین مراسم گلدن گلوب شد
گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از جشنواره فیلم مستند زاگرب
بهاریهای از آیدین آغداشلو به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
اولین نوشته سینمایی توسط یک هوش مصنوعی در مجله فیلم
هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین و کیک محبوب من
آرشیو
فروردين
ارديبهشت
خرداد
تير
مرداد
شهريور
مهر
آبان
آذر
دی
بهمن
اسفند
گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از جشنواره فیلم مستند زاگرب
- ۱۴۰۳
حامد سلیمان زاده، منتقد ماهنامه فیلم، داور دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان لاکنوی هند
- ۱۴۰۲
حامد سلیمان زاده برای دومین دوره متوالی داور مراسم گلدن گلوب شد
- ۱۴۰۲
انواع بازیگری
- ۱۳۹۹
رونق دوبارهی درایوین سینماها
- ۱۳۹۹
خوشم میآید، خوشم نمیآید
- ۱۳۹۸
روزگار دوزخی آقای آلن
- ۱۳۹۸
ویدیو / گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از پنجمین روز جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۳
ویدیو/گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۳
حامد سلیمانزاده، داور هشتاد و دومین مراسم گلدن گلوب شد
- ۱۴۰۳
گزارش ماهنامه فیلم از پنجمین روز جشنواره کن
- ۱۴۰۲
گزارش اختصاصی مجله فیلم از هفتاد و ششمین فستیوال فیلم کن
- ۱۴۰۲
گزارش ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
گزارش ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی ماهنامه «فیلم» از هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
فستیوال فیلم کن 2022
- ۱۴۰۱
بازیگران: همکاران خلاق
- ۱۳۹۹
بازیگران مکمل
- ۱۳۹۹
بنی آدم اعضای یکدیگرند...
- ۱۳۹۹
سرنوشت نقش و بازیگر
- ۱۳۹۹
انتخاب بازیگران
- ۱۳۹۹
پیش به سوی آینده
- ۱۳۹۸
پرواز سریالهای چینی بر بالهای نتفلیکس
- ۱۳۹۸
قتل شارون تیت به روایت تارانتینو
- ۱۳۹۸
مشاهده و قضاوت
- ۱۳۹۸
کشاکش سنت و مدرنیته
- ۱۳۹۸
کلاهتان را قاضی کنید!
- ۱۳۹۸
گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از فستیوال فیلم کن
- ۱۴۰۲
صدا، موسیقی و صحنهپردازی
- ۱۳۹۹
تدوین به مثابه سبک
- ۱۳۹۹
فیلم تازه اسکورسیزی آماده تولید
- ۱۳۹۹
جهانبینی کارگردانها
- ۱۳۹۹
سبک کارگردانها
- ۱۳۹۹
از فرانکو زفیرلی تا استنلی کوبریک
- ۱۳۹۸
بهخاطر یک مشت دلار
- ۱۳۹۸
تبعیض و تعصب
- ۱۳۹۸
شب درد و افتخار
- ۱۳۹۸
یادداشتی درباره «روزهای عالی» اثری از ویم وندرس
- ۱۴۰۳
«درسهای فارسی»
- ۱۴۰۰
«درسهای فارسی»
- ۱۴۰۰
قهرمان
- ۱۴۰۰
تحلیل کلّیت فیلم
- ۱۳۹۹
تکلیف تماشاگران در دوران پسا کرونا
- ۱۳۹۹
تحلیل سبک کارگردانها
- ۱۳۹۹
انعطافپذیری و رشد سبک کارگردانی
- ۱۳۹۹
ساختار روایی در سبک کارگردان
- ۱۳۹۹
صدای خاموش کیوتو
- ۱۳۹۸
بازی با چهره
- ۱۳۹۸
فصل داغ گیشه
- ۱۳۹۸
پیکسلوئید
- ۱۳۹۸
سینما وسیله را توجیه میکند!
- ۱۳۹۸
آنکه گفت آری، آنکه گفت نه!
- ۱۳۹۸
آلن دلون درگذشت
- ۱۴۰۳
هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم سینه هیل کرواسی معرفی شدند
- ۱۴۰۳
حامد سلیمانزاده دوار جشنواره فیلم آلپیناله اتریش شد
- ۱۴۰۲
فیلم به عنوان بیان سیاسی
- ۱۳۹۹
فیلم به عنوان رویکردی بشردوستانه
- ۱۳۹۹
رابطه متقابل هالیوود و پلیس به کجا میܱود؟
- ۱۳۹۹
فیلم به عنوان دستاورد تکنیکی
- ۱۳۹۹
سطح بلند پروازی سینما
- ۱۳۹۹
طراحی بصری
- ۱۳۹۸
پیتر فوندا، ایزابل هوپر، لودی لین و...
- ۱۳۹۸
بازیگر-کاراکتر
- ۱۳۹۸
جشنوارهها و جایزهها
- ۱۳۹۸
صورتِ سنگی
- ۱۳۹۸
امید به شکوفایی سینمای اندونزی
- ۱۳۹۸
نقشهایش
- ۱۳۹۸
گرافیتیستها علیه پِدوفیلیا و هالیوود
- ۱۳۹۸
ستارهها
- ۱۳۹۸
گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از جشنواره فیلم سن.سباستین ۲۰۲۴
- ۱۴۰۳
نگاهی به سریال ریپلی
- ۱۴۰۳
هفتادونهمین دوره جشنواره ونیز
- ۱۴۰۱
ارزیابی کامل فیلمها
- ۱۳۹۹
رویکرد چندگانه
- ۱۳۹۹
نقد روانشناسانه
- ۱۳۹۹
فیلمبرداری و جلوههای بصری
- ۱۳۹۸
سرآغاز نابودی خاندان تارگرین
- ۱۳۹۸
پردازش نورها
- ۱۳۹۸
برگزیدهی داوران و منتقدان: رومن پولانسکی
- ۱۳۹۸
جهان برساختهی فیلمها
- ۱۳۹۸
محاکمه در ونیز!
- ۱۳۹۸
صحنهپردازی/ موقعیت
- ۱۳۹۸
گیشهی ولرم تابستان!
- ۱۳۹۸
The six new faces of La Résidence du Festival de Cannes
- ۱۴۰۳
آغاز شصت و هشتمین جشنواره فیلم لندن
- ۱۴۰۳
بایکوت خبری جانی دپ در جشنواره سنسباستین
- ۱۴۰۳
حامد سلیمان زاده، داور سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ورشو
- ۱۴۰۲
خاورمیانه عشق رنجور من
- ۱۴۰۰
استراتژی در بازیگری
- ۱۳۹۹
اقتباسها
- ۱۳۹۹
عناصر ترکیببندی سینمایی
- ۱۳۹۸
آزمون بزرگ ادوارد نورتون
- ۱۳۹۸
چگونه فیلم ببینیم - 25
- ۱۳۹۸
سینمای مالزی زیر سایه رسوایی مالی
- ۱۳۹۸
در هزارتوی سینما
- ۱۳۹۸
نقطهی دید سینمایی
- ۱۳۹۸
هند در صدر تولید کنندگان فیلم
- ۱۳۹۸
سونامی بدنامی
- ۱۳۹۷
دروغهای مصلحتآمیز
- ۱۳۹۷
اوهامِ جهانِ متصل
- ۱۳۹۷
بوی خوش تندیس طلا
- ۱۳۹۷
چهطور زندگی میکنی؟!
- ۱۳۹۷
حامد سلیمان زاده داور جشنواره لیوبلیانای اسلوونی شد
- ۱۴۰۳
برگزاری ششمین جشنواره فیلم آسیایی در نیجریه
- ۱۴۰۳
نگاهی به فیلم خوره کتاب محصول ۲۰۲۴
- ۱۴۰۳
محکومیت شرکت رابرت دنیرو به پرداخت ۱.۲ میلیون دلار
- ۱۴۰۲
برگزاری هفته سینمای فلسطین در تونس
- ۱۴۰۲
رستاخیزهای ماتریکس
- ۱۴۰۰
دنیای مخوف زیرزمینیها
- ۱۴۰۰
ثبت رکورد 161 میلیون دلاری
- ۱۴۰۰
اقتباس از سینماȠو تئاتر
- ۱۳۹۹
روایت اول شخص
- ۱۳۹۹
ادبیات در برابر نقطهی دید سینمایی
- ۱۳۹۹
تکنیکهای سینمایی تخصصی
- ۱۳۹۸
فراز و فرودهای گیشه
- ۱۳۹۸
تدوین و حرکت
- ۱۳۹۸
زندان گوانتانامو به روایت کوین مکدونالد
- ۱۳۹۸
حرکت عمودی (تیلت)
- ۱۳۹۸
نورپردازی و رنگ
- ۱۳۹۸
هیچکس هیچ چیز نمیداند!
- ۱۳۹۷
هیولای آهنی دوستداشتنی و پولساز!
- ۱۳۹۷
روزگار خوشِ مستندسازان ماتمزده!
- ۱۳۹۷
درام تلخی که موزیکال میشود!
- ۱۳۹۷
یکدلاریِ عزیز!
- ۱۳۹۷
کارگردان باربی گرتا گرویگ رییس هیات داوران هفتاد و هفتمین فستیوال فیلم کن
- ۱۴۰۲
گزارش اختصاصی از پنجمین جشنواره فیلم آسیایی در قاره آفریقا
- ۱۴۰۲
فیلمهای ژانر
- ۱۳۹۹
بازیگران صحنه و دوربین
- ۱۳۹۹
زبان سینما و زبان صحنه
- ۱۳۹۹
درک رنگ در سینما
- ۱۳۹۸
همچنان محبوب: «جدایی نادر از سیمین»
- ۱۳۹۸
همجواری خلاقه: مونتاژ
- ۱۳۹۸
شکایت و شُکوه
- ۱۳۹۸
ویژگیهای سینمایی: نقطهی دید
- ۱۳۹۸
زامبیها و حقایق سیاسی
- ۱۳۹۸
جلوههای بصری در فیلم مدرن
- ۱۳۹۸
چرا در جهنم بازی نمیکنی؟
- ۱۳۹۷
یکی از آن الگوها
- ۱۳۹۷
ملکه راهزنان
- ۱۳۹۷
روی شانسات حساب کن!
- ۱۳۹۷
لئو، لئوی کوچک
- ۱۳۹۷
به دنبالِ ازدسترفتهها
- ۱۳۹۷
رؤیاپرداز
- ۱۳۹۷
زیستن با فانتزیهای شخصی
- ۱۳۹۷
مختصات و ابعԧد ژانرها
- ۱۳۹۹
اصول اولیهی ژانرها
- ۱۳۹۹
قراردادهای ژانر
- ۱۳۹۹
کاهش تاثیر نقد فیلم بر انتخاب تماشاگران
- ۱۳۹۸
نقطهی دید در صدا
- ۱۳۹۸
زنان/مردان؛ پنجاه/پنجاه
- ۱۳۹۸
جلوههای صوتی و دیالوگ
- ۱۳۹۸
اولین جلوههای سینمایی ۲۰۲۰
- ۱۳۹۸
رنگی یا سیاهوسفید؟
- ۱۳۹۸
آخرین ایستگاه ۲۰۱۹
- ۱۳۹۸
کاربرد سوررئالیستی رنگ
- ۱۳۹۸
بهانههای پوشالی
- ۱۳۹۷
مردن برای بقا!
- ۱۳۹۷
در حسرتِ «انسانِ واقعی» بودن
- ۱۳۹۷
ردی به جا نگذار
- ۱۳۹۷
امسال همه عصبانیترند!
- ۱۳۹۷
سالی که باید جشن گرفت
- ۱۳۹۷
حمایتِ اجارهای!
- ۱۳۹۷
شمایل عصر کلاسیک
- ۱۳۹۷
بیداریها
- ۱۳۹۷
هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین و کیک محبوب من
- ۱۴۰۲
گزارش هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین-برلیناله ۲۰۲۴
- ۱۴۰۲
گزارش سومین روزِ برلیناله هفتاد و سوم
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی دومین روز از هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی مجله فیلم از هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین
- ۱۴۰۱
سینما و بازتاب ارزشهای فرهنگی
- ۱۳۹۹
سینما و جامعه
- ۱۳۹۹
تحلیل ژانرها، بازسازیها و دنبالهها
- ۱۳۹۹
کمدیهای اسکروبال
- ۱۳۹۹
تأثیرات عاطفی موسیقی فیلم
- ۱۳۹۸
و جایزه اسکار میرسد به...
- ۱۳۹۸
بازتاب تغییرات اقلیمی در سینما
- ۱۳۹۸
صدای راوی قدرتمند
- ۱۳۹۸
استفاده از صدا در بافت و زمان
- ۱۳۹۸
هیتلر و فرشته درگذشتند!
- ۱۳۹۷
داستانهای باورنکردنی تندیس طلایی
- ۱۳۹۷
آمیت!
- ۱۳۹۷
کار درست را انجام بده
- ۱۳۹۷
بهاریهای از آیدین آغداشلو به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
- ۱۴۰۲
اولین نوشته سینمایی توسط یک هوش مصنوعی در مجله فیلم
- ۱۴۰۲
گزارش نهایی ماهنامه فیلم از برلیناله 2023
- ۱۴۰۱
استیون اسپیلبرگ بر روی فرش قرمز برلیناله 2023
- ۱۴۰۱
جنگل بدون مرز
- ۱۳۹۸
چگونه فیلم ببینیم - ۴۴
- ۱۳۹۸
کرونای ضد سینما!
- ۱۳۹۸
موسیقی متن و واکنش تماشاگران
- ۱۳۹۸
فیلمتوریسم
- ۱۳۹۸
فضاسازی موسیقی
- ۱۳۹۸
هر چی خواستی بگو!
- ۱۳۹۷
رومئو، اکبر، والتر
- ۱۳۹۷
شکوه جهانهای بیرنگ
- ۱۳۹۷
قدرتِ میانمایگی را دستکم نگیریم!
- ۱۳۹۷
اسکارِ بیمجری، شگفتیساز نشد
- ۱۳۹۷
مردان طلایی کوچک
- ۱۳۹۷
همه برنده نیستند!
- ۱۳۹۷
سینماهای تهران
سینمای شهرستانها
آرشیوتان را کامل کنید
شمارههای موجود
نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۵۹)
عالی
خوب
متوسط
بد
نتایج
نظرسنجیهای قبلی
خبرنامه
به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: