شماره 485 - نيمه دی 1393

شماره‌ی ويژه‌ی زمستان 12393
نام‌های ماندگار سینمای ایران، از دو نسل: روشنایی‌های سینما

ناصر تقوایی‌، از سرزمین‌های جنوب: مردی كه ایستاد
اصغر فرهادی و معیارهای تازه‌ای برای سینمای ایران: اهمیت فرهادی بودن
ناصر ملك‌مطیعی، ستاره‌ی اول: عیار بالاى ناصر
شهاب حسینی، درویشی که در یک اقلیم نمی‌گنجد: با چشمهایی که میخندند
فخری خوروش، شمایل سال‌های طلایی بازیگران زن: فریاد تئاتر، نجوای سینما
لیلا حاتمی: همین بیپیرایگی دستنیافتنی...
علیرضا زرین‌دست، كلاسیك نوگرا: یكی از عصر طلایی
تورج اصلانی، استاد بازیگوشی‌‌های دیجیتالی: میل به متفاوت بودن
امیر اثباتی فقط طراح صحنه و لباس نیست: خیلی خیلی نزدیك
مرتضی حنانه، آغازگر جدی موسیقی متن در سینمای ایران: زرگریها و نقادیهای زمانه     
کارن همایون‌فر، پركارترین آهنگ‌ساز سینمای این سال‌ها: مردی برای تمام فصول، ماهها، روزها و ساعتها
فرهاد مهراد و خاطره‌های نداشته‌اش از دروازه‌غار و سیداسماعیل: مردی که ژانر شد
رضا یزدانی؛ صدای سینمایی: فریاد خشدار خاطره
صدای منوچهر اسماعیلی، طنین و تصویر «قهرمان»: آن صَلابتِ لرزان
رفعت هاشم‌پور، دوبلوری پرتوان، منزجر از دوبله!: نرمی ابر و خروش آذرخش
عباس گنجوی، پدر تدوین فیلم در ایران: بهای دلم را دادم
هایده صفی‌یاری، تدوین یعنی نگاه به پیرامون: ستیز با غرور كاذب
نظام‌الدین كیایی، هنوز صدا، فقط صدا: بوم و گلدون
محمدرضا دلپاك، از صدادار كردن فیلم‌ها تا بخشیدن روح و زندگی به آن‌ها: رنگ صدا
اكبر عالمی، ابن‌مشغله، همه‌فن‌حریف: دو روی سكه
پارس‌فیلم تقدیم می‌کند: «چینهچیتا» به سبك ایرانی
غلام‌حسین میرزایی معروف به «غلام‌ژاپنی»: من این عالم عشقو به عالم نفروشم...
البرز، راما و مركزی، استودیوهای سه‌گانه‌ی دوبلاژ در یك ساختمان: خیابان اربابجمشید، پلاك 32
استودیو فیلمساز، لابراتوار خاموش: مقهور كودتای دیجیتال
شهرك سینمایی غزالی، یادگاری از زنده‌یاد علی حاتمی: شهری برای رؤیاسازی
سینما مایاک، پیش از افتتاح و پس از ویرانی: و در آغاز،  هم بود
مجتمع‌های سینمایی، رو به گسترش: پردیسهای سینمایی، روزگار نو
علی عباسی؛ تهیه‌كننده نه به معنای فقط سرمایه‌گذار: فیلمهایم نسوختند،خودم كه سوختم...
منوچهر محمدی، تهیه‌كننده‌ی مؤلف: دلمشغول دغدغههای اخلاقی این روزگار
پرویز دوایی، از نقد فیلم تا موسیقی كلام و نوستالژی: مرد راستین واژهها
مجید اسلامی، منتقد فیلم: مچپوینت یا چهگونه یاد گرفت علافی هم عالمی دارد
سینما آزادی، آتش‌سوزی و بازسازی : سوختن و ساختن
خانه‌ی سینما، تعطیلی و بازگشایی: دوئل در آفتاب به یاد سید فیلد

آرشیو