شماره 465 - آبان 1392

روی جلد: هنگامه قاضیانی در «بشارت به یك شهروند هزاره‌ی سوم»، ساخته‌ی محمدهادی كریمی، عكس از حبیب مجیدی

سینمای ایران
فلاش
بك: پیام‌های خوانندگان مجله درباره‌ی مطلب‌های شماره‌ی 463 و 464 و پاسخ به تعدادی از آن‌ها
خشت و آینه: یادداشت‌ نویسندگان مجله درباره‌ی نکته‌هایی در متن و حاشیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی سینمای ایران
رویدادها: فیلم‌های تازه: طبقه‌ی حساس (كمال تبریزی)، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (بهروز افخمی)، مردن به وقت شهریور (هاتف علیمردانی)، نازنین (مهدی گلستانه)/ گزارش بزرگداشت كیانوش عیاری: آن سوی آتش و شهرت/ تكرار جنجال همیشگی انتخاب نماینده‌ی ایران برای رقابت‌های اسكار: قاعده یا تصادف؟/ مدیران سینمایی خبرساز در ماه گذشته: از انتصاب تا افشاگری/ مجمع عمومی فوق‌العاده‌ی خانه‌ی سینما برگزار شد: سرانجام آن اتفاق افتاد/ درگذشتگان: پرویز نادری، محرم بسیم، محمدتقی شریفی/ نمایشگاه تازه‌ی عكس‌های میترا محاسنی  
ایستگاه آبان: خبرهایی از ساتیار امامی، بابك حمیدیان، محمود خرسند، اكبر عبدی، آتوسا قلمفرسایی، یكتا ناصر
در تلویزیون: تلویزیون در مهر، ماه سریال‌های نو و گزینه‌های تازه برای جانشینی ضرغامی: سریال‌هایی كه كش آمدند/ گفت‌وگو با محمد صوفی و منصور ضابطیان، سازندگان برنامه‌ی‌ رادیو هفت: تله‌رادیوی شیك وطن/ حكایت این سال‌پایینی آرام
جشنواره‌ی کوچک من: یادداشت‌های این روزها
یادها و خاطرهها: آن روزها كه جوان بودیم: حق‌التحریر دو برابر!/ كمدی ایرانی به سبك كمدی ایتالیایی: مارچلو ماست‌وخیاری

سینمای جهان
ـ نمای دور:
پروژه‌ی همیشه نافرجام فلینی: فیلمی كه فلینی ساخت یا نساخت؟/ نكاتی چند برای رفع نسبی كنجكاوی درباره‌ی فیلم تازه‌ی كوئن‌ها: نواختن با ساز قدیمی/ فیلم‌كنسرت گروه متالیكا: از درون هرگز/ دستگیری یك فیلم‌ساز كانادایی در مصر: پرونده‌ای علیه یك فیلم‌ساز/ شانس‌های اصلی اسكار فیلم خارجی‌زبان: حضور مجدد اصغر فرهادی با امیدهای فراوان/ موفقیت‌های یك فیلم فلسطینی: تاوان اشغال/ فیلمی كه هیچ‌كس دلش نمی‌خواست ساخته شود: مستند ناكام درباره‌ی هیلاری كلینتن/ گرایش سینماگرانی جدید به قالب سه‌بعدی: تكنولوژی در خدمت فیلم‌ساز و نه برعكس/ سقف شیشه‌ای هالیوود: چرا صنعت سینما به زنان اعتماد ندارد؟/ ده آموزه‌ی مفید برای فیلم‌نامه‌نویسان جوان: خرس گنده‌ای كه سر ساعت پنج حمله می‌كند!/ پرفروش‌ترین مستقل‌ها/ تجلیل از جین فاندا/ فارست ویتكر و جایزه‌ی گوتهم
- نمای متوسط: مسیر خوشمنظره (كوین گوتس و مایكل گوتس)، گردشگران (بن ویتلی)، ماد (جف نیكولز)، گتسبی بزرگ (باز لورمان)، فلاش‌بك در نمای متوسط: گور كمعمق (دنی بویل)
ـ فیلم‌های روز: به سوی شگفتی (ترنس مالیك)/ سفر به غرب: شكست دادن دیوها (استیون چو)/ احضار (جیمز ون)/ پیش از نیمهشب (ریچارد لینكلیتر)
«من والتر وایت هستم!»: گفت‌وگو با وینس گیلیگان، آفریننده‌ی سریال زدن به سیم آخر به بهانه‌ی پایان پخش این سریال

پرونده‌ییك فیلم: دربند
درخور این روزگار/ پنج نقد/ فضای دانشگاه و دانشجویی: این داخلی‌ها و خارجی‌ها را كجا دیده‌اید؟/ نگاهی به كارنامه‌ی هومن بهمنش به بهانه‌ی دربند: چیزهایی هست كه می‌داند/ گفت‌وگوی رسول صدرعاملی و پرویز شهبازی/ گفت‌وگویی با پگاه آهنگرانی و نازنین بیاتی/ گفت‌وگو با امیر و فرید سماواتی

نقد فیلم
گناه
كاران (فرامرز قریبیان) همراه گفت‌وگو با كارگردان و سام قریبیان نویسنده‌ی فیلم‌نامه/ دو نقد بر بشارت به یك شهروند هزاره‌ی سوم (محمدهادی كریمی)، همراه گفت‌وگو با کارگردان و سه بازیگرش: نیكی كریمی، مهدی احمدی و هنگامه قاضیانی/ دو نقد بر به خاطر پونه (هاتف علیمردانی)، گفت‌وگو با كارگردان و یادداشتی از فرهاد اصلانی بازیگر فیلم/ نقد فیلم كوتاه: بچه وقتی بچه بود و سوزن (آناهیتا قزوینی‌زاده)/ نقد خوانندگان
گزارش اكران: بررسی نمایش فیلم‌های ایرانی از 20 شهریور تا 20 مهر 1392 در سینماهای تهران
نامهها: پاسخ‌ به پرسش خوانندگان

آرشیو