شماره 434 - شماره ویژه پاییز - 17 آبان 1390

روی جلد: مهناز افشار در سعادت‌آباد، ساخته‌ی مازیار میری، عکس از سیامک قدکچیان


فهرست مطالب 

نقد فیلم:
چند نقد و یادداشت بر سعادت‌آباد/ بررسی تطبیقی مفهوم شب‌نشینی در ادبیات نمایشی مدرن و سعادت‌آباد/  مقایسه‌ی مؤلفه‌های سینمای شهری سعادت‌آباد و فیلم‌های موفق دهه‌ی اخیر/ گفت‌وگو با مازیار میری (کارگردان)، حسین یاری (بازیگر)، همایون اسعدیان (تهیه‌کننده) و امیر عربی (فیلم‌نامه‌نویس)
آشفته‌بازار زیرنویس فارسی: همه چیز درباره‌ی زیرنویس فارسی فیلم‌ها و سریال‌های روز: کمی پاک‌نویس، بیش‌تر چرک‌نویس/ شکل‌گیری پدیده‌ی زیرنویس فارسی؛ دیروز و امروز: کتیبه‌های روزگار نو/ دو نمونه از زیرنویس‌ها: قتل مفهوم به دست مترجم ناکارآمد
همیشه می‌دانستم آهنگ‌ساز سینما می‌شوم: گفت‌وگو با آریا عظیمی‌نژاد
یک استثنا: مجموعه‌مطالبی درباره‌ی سیامک انصاری: یک گفت‌وگو همراه یادداشت‌هایی از همکارانش
اشاره به دور و نزدیک: بررسی و تحلیل حضورهای بین‌المللی سینمای ایران در سال 1389
دو نگاه سینمایی به سقوط قذافی: صدام، بن لادن،‌ قذافی و بهار عربی: درس‌های تاریخ به پایان هالیوودی/ چیزی بیش از خوانش عکس: این می‌تواند یک اعتراض باشد
فیلم‌سازان محبوب ما: ... و این‌ها دنیای ما را ساختند
بر اساس داستانی واقعی: فیلم‌های ترسناک «واقعی» تا چه حد واقعی‌ هستند؟
تأیید رونوشت: گفتوگوی مجله‌ی «سینه‌است» با عباس کیارستمی/ بازی‌های پایانی: نقد «نیویورکر» بر سینمای کیارستمی
میراث رابرت فلاهرتی: وقتی که نوبت سخن گفتن با کامرا می‌شود
موافقم- مخالفم: گزارش شصت‌وهشتمین جشنواره‌ی ونیز
درگذشتگان: درباره‌ی کلیف رابرتسن، رائول روییز، رونالد نیم، آنی ژیراردو، آلن کورنو، دانا وینتر، ماریا مرکادر و شَمی کاپور
نقد و معرفی کتاب: نقد کتاب‌های «اسکورسیزی به روایت راجر ایبرت» و «درون‌مایه‌های اساسی سینمای آمریکا»/ توی ویترین
سایه‌ی خیال: نقدهایی بر مجموعه‌فیلم‌های بیگانه، گفت‌وگو با هانس رودلف گیگر طراح جلوه‌های ویژه، حرف‌های ریدلی اسکات و جیمز کامرون، جزییات روند تولید چهار بیگانه، گفت‌وگو با ریدلی اسکات درباره‌ی «بیگانه‌ی» تازه، گفتوگو با سیگورنی ویور.

آرشیو