شماره 582 - خرداد 1400

 

سیـنمـای ایـران

سرمقاله
نظریه رولوه فیلم یا رولوه در سینما

قضیه،  شکل اول ... شکل دوم.

پرونده

بادها نشان از تغییر فصل دارند
تاریخچه سینمای مستند ایران در یک نگاه                          

آوایی که عتیقه میشود

فیلمکوتاه فیلم کوتاه است

 معرفی کتاب

تاریخ سینمای ایران

از آغاز تا سال 1357
دور شدن از انسانیت

رویداد
بهارانه 1400؛ اکرانی که غرید و نبارید

شروع طوفانی باپایانیناامیدکننده
گفت‌وگو با مسعود ولدبیگی گریمور «از کرخه تا راین»

ازالگوی واقعی تاالگوی سینمایی

درگذشتگان

مسعود  ولدبیگی (1314-1400)

بیژن افشار(1345-1400)

محسن قاضی مرادی (1320-1400)

هوشنگ منصورخاکی (1322-1400)
گفت و گو با حسین ملکی        

نوعی بازیگر یا مادر پشت دوربین

نقدفیلم
فیلم شنیدن و تماشای «فیلم دیدن» !

نگاهی به فیلم شیرین، اثر عباس کیارستمی
سینما آگاهی

مرثیه‌ای برای سینماهای خاموش

هامون و پری

نگاهی محتوایی بر فیلم محمد رسول اللهاثرمجید مجیدی

سرخپوست
فرخ غفاری؛

تکنیک از نگاه یک سینه فیلیایی

سریال و  نمایش خانگی

قورباغه

اولین سریال ایرانی باتوان جذب

مخاطب خاص
بازبینی ساختار هویت بصری و تبلیغات رسانه‌ای سریال‌های ایرانی در شبکه نمایش خانگی

ماهیچ،مانگاه!

پرونده

منظر (چشم انداز) در سینمای ایران
با نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»

منظر و مکان نوستالژیک و زمان از دسترفته

.

سیـنمـای جهان

رویداد
خلاصه مراسم بفتا 2021

سرزمین آوارهها «Nomadland»

تیم مارا نجاتبده «Save our squad»

رنفیلد «Renfield »

اسکات رودین؛ ماجرای یک رسوایی

پرونده

سرزمین آوارهها
کلوئه ژائو کارگردان سرزمین آواره‌ها:

چرا نیاز داریم تا ذهنمان را برای کم‌ترخواستن تربیت کنیم و مشکلات نگهداری سالمندان در آمریکا
نگاهی به کارگردانی «کلوئی ژائو» در فیلم «سرزمین آ‌واره‌ها»

در ادامه راه میبینمت

نقدفیلم

میناری

تکههای یک زن Pieces of a Woman

«یکدور دیگر» توماس وینتربرگ

پدر،تئاتری بر صحنه یا فیلمی بر پرده؟
Collective

قضیه فساد در بیمارستان

اسکار
به استقبال اسکار 2021

اُسکار: از جایزه‌ای برای بهترین‌ها تا عرصه‌ای برای شعارها
بدرقه اسکار 2021

سرزمین آواره‌ها، فیلمی شبیه هیچ‌چیز

درگذشتگان

هلن مک‌کروری، ستاره محبوب انگلیسی

ریچارد راش نویسنده و کارگردان فیلم «مرد بدلکار»

نقدفیلم
فیلم «عزیمت ها» به كارگردانی «یوجیرو تاكیتا » محصول ژاپن

مرگ من روزی فرا خواهد رسید

نقدی بر فیلم سرگرد اثر یوری بایکوف

ساعات ناامیدی

آیاتکنولوژی سینما راخواهد بلعید؟

عکس عنصر جدایی ناپذیر در سینما

پایان خوشی که در انتظار شماست!
گفت‌وگوی اختصاصی ماهنامه فیلم با «وادیم پرلمان»

درسهای فارسی­­­

آرشیو