شماره 564 - آذر ۱۳۹۸
سینمای ایران
رویداد: موسم ممیزی/ طرح غربالگری صنوف/ دربارهی فیلم جدید مهرجویی
نیمهی پرِ لیوان : سیوششمین جشنوارهی فیلم کوتاه تهران
یادها: محسن مهدی/ داود روستایی
پروندهی یک فیلم: «باد ما را خواهد برد»
چهگونه باد ما را خواهد برد شکل گرفت؟/ طرحی که کیارستمی به شرکت امکادو داد/ گفتوگو با محمود آیدن، ایدهپرداز و نویسندهی طرح فیلمنامه/ طرح فیلمنامهی باد ما را خواهد برد/ کیارستمی چهطور با خیام زندگی ما را دگرگون کرد؟/ گنجهای سیاهدره/ گپی با جعفر صانعیمقدم/ و گفتوگوهایی با عباس کیارستمی، محمود کلاری، بهمن قبادی، بهزاد دورانی و فرزاد سهرابی
نقد فیلم
نقد خانه پدری (کیانوش عیاری)/ سمفونی نهم (محمدرضا هنرمند)/ مطرب (مصطفی کیایی)/ مسخرهباز (همایون غنیزاده)/ گفتوگو با علی قاضی (مدیر فیلمبرداری)/ چشمگوشبسته (فرزاد مؤتمن)/ زیر صفر مرزی (مهدی افشارنیک)، زغال (اسماعیل منصف)، گندم (سمیح کاپلاناوغلو)
وستالگرافی: بازیهای فولکلوریک کوچه و بازار/ جاهل و مادرش/ مهرجویی، فلمینگ و جین باند
سینمای جهان
نمای دور: جیمی لی کرتیس بیست سال پس از ترک/ مرد ایرلندی از زبان طراح لباس آن/ وقتی درخواست اقامت نیل یانگ هم به تعویق میافتد/ دابسمش و هویتسازی در جهان مجازی امروز/ زنان امروز در برنامهی تازهی کتی برک/ اعتراض اهالی سینما به رستاخیز جیمز دین/ داستان وست ساید همزمان بر پردهی سینما و صحنهی تئاتر
سینما دنیا را عوض کرده: گفتوگوی اختصاصی با کوستا-گاوراس
فیلمهای روز: الکامینو: فیلم سینمایی بریکینگبد (وینس گیلیگان)، شغل پرخطر (لی بئونگ)، زندگی خصوصی (تامارا جنکینز)، سوغاتی (جوآنا هاگ)
پربار برای ایرانیها: گزارش سیودومین جشنوارهی توکیو
سریال روز: المنتری/ بدیهی (رابرت داهرتی)
آدابی و ترتیبی بجوی...: نگاهی موردی به آداب و رسوم سینما رفتن در ترکیه