نوروز امسال با بصرفه‌ترین سیم‌کار کشور

شماره: ۴۸۷ (۱۲ بهمن ۱۳۹۳)

چشم‌انداز ۴۸۷

سودای سیمرغ: مسابقه‌ی سینمای ایران: خبری در راه است
امسال بخش‌بندی فیلم‌ها چند هفته پیش از شروع جشنواره انجام شد و فهرستی قطعی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. انتشار این فهرست و بخش‌بندی قطعی فیلم‌ها، در کنار حذف بخش بین‌الملل، دومین دلیلی بود که باعث شد سروشکل این شماره‌ی ویژه‌ی ماهنامه‌ی فیلم عوض شود. در شرایطی که برگزارکنندگان جشنواره مشغول آزمودن شکل‌ها و شیوه‌های تازه هستند، ما هم تصمیم گرفتیم این شماره را در شکل و شمایلی جدید عرضه کنیم...

نگاه نو: مسابقه  فیلم‌های اول: این دم غنیمت است
جشنواره‌ی فجر امسال عرصه‌ی ظهور نام‌ها و چهره‌های تازه است و این ویژگی در دوره‌ی سی‌وسوم چنان پررنگ بوده که تا حد زیادی کلیت جشنواره را تحت تأثیر قرار داده است. چنان که این دوره را دوره‌ی جوان‌ها و فیلم‌اولی‌ها می‌نامند و خیلی‌ها منتظر کشف پدیده‌های سینمایی در بین این نام‌ها و عنوان‌های نورسیده هستند. البته این ویژگی فقط به جشنواره‌ی فجر منحصر نمی‌شود و در واقع اقتضای زمانه است...

سینمای هنر و تجربه: مسابقه فیلم‌های هنری و تجربی: کارگه کوزه‌گری...
اگر در جشنواره‌ی گذشته بخش «نوعی تجربه» بهانه‌ای بود برای نمایش تعدادی فیلم ایرانی دیگر که از بخش سودای سیمرغ (با وجود رسیدن فیلم‌ها به 33 فیلم) و بخش نگاه نو (مسابقه‌ی فیلم‌های اول) جا مانده بودند و در واقع ظرفیت اضافی آن بخش‌ها هم پر شده بود، امسال بخش «سینمای هنر و تجربه» به عنوان یک بخش تازه‌ی مسابقه‌ای به جشنواره اضافه شده که نه‌تنها قرار نیست نقش «نوعی تجربه» جشنواره‌ی گذشته را هم‌چون یک برنامه‌پرکن داشته باشد، بلکه...

سینمای  حقیقت: مسابقه‌ی مستندهای بلند: ضیافت غول‌ها
سینمای مستند ایران روزهای خوب و پرباری را می‌گذراند. مستندسازان کانال تلویزیونی اختصاصی دارند، انجمن‌شان فعال است و مرکز گسترش هم با محدود شدن دایره‌ی فعالیتش در تولید فیلم‌های حرفه‌ای و داستانی، عمده‌ی تمرکزش را روی تولید مستندهای تازه گذاشته است. در شرایطی که در دوره‌های پیشین جشنواره‌ی فیلم فجر، برگزارکنندگان و هیأت انتخاب به‌سختی می‌توانستند ده‌دوازده عنوان فیلم بلند قابل‌توجه برای بخش مستند پیدا کنند...

نکتهها و ملاحظاتی در آستانه‌ی سیوسومین جشنواره‌ی فیلم فجر
جشنواره‌ی سی‌وسوم فجر تفاوت‌هایی با دوره‌های قبل دارد که این دوره را به یک نقطه‌ی عطف مهم در مسیر حیاتش تبدیل می‌کند. حذف بخش بین‌الملل و انتقال آن به فرصتی دیگر باعث می‌شود تمرکز بیش‌تری روی فیلم‌های داخلی و به‌خصوص بخش مسابقه‌ی سینمای ایران (سودای سیمرغ) ایجاد شود و جشنواره حال‌وهوایی ملی و سرزمینی پیدا کند. خوب و بد این تصمیم و دامنه‌ی تأثیرهایش روی کلیت جشنواره را باید در فرصتی دیگر ارزیابی کرد؛ زمانی که جشنواره به پایان رسیده باشد و تأثیرهای منفی و مثبتش روی سینمای ایران را بتوان سنجید و به نتیجه‌ای صحیح رسید...

سلام طولانی: در آستانه‌ی برگزاری جشنواره‌ی سیوسوم
پوریا
ذوالفقاری: جشنواره‌ی سی‌وسوم از راه رسید. دوباره بازار حرف‌و‌حدیث و گمانه‌زنی و مرثیه‌سرایی و اظهار یأس و امید داغ شد. برخی مثل همیشه از همین الان فاتحه‌ی جشنواره را خوانده‌اند و معتقدند از تنور امسال آبی گرم نمی‌شود. گروهی هم امیدوارند که همین وضعیت مقدمه‌ای برای غافل‌گیری‌های بزرگ باشد. بالأخره وقتی منتظر یک اتفاق باشیم، وقوعش که نمی‌شود غافل‌گیری. باید منتظر نباشیم! بد نیست یک بار این دو نگاه را مرور کنیم.

دل‌تنگی...
عباس یاری: فرارسیدن هر دوره از جشنواره‌ی فجر برای سینماگران و علاقه‌مندان این رویداد مهم فرهنگی درست مثل آیین باستانی‌‌مان، عید نوروز است. با همان گرما، با همان حس‌وحال. در فرارسیدن سال نو پای سفره هفت‌سین، آغوش‌مان را برای خانواده‌مان باز می‌کنیم، در اوج شادی و امید از دوستان و یاران غایب‌مان یاد می‌کنیم و...

زمهریر شکوفایی
فرزاد پورخوش
بخت: حالا دیگر جشنواره‌ی فیلم فجر برای سینمادوستان به هویتِ روزهای برفیِ زمستان تبدیل شده. حالا دیگر چند سالی‌ست ابرهای آسمان تهران برفش را می‌گذارد برای آن ده روزِ پررفت‌وآمد و شلوغ. انگار سردی هوا در این ایام، تناسب معکوسی برقرار می‌کند با گرمی جشنواره. هرچه جشنواره و فیلم‌ها گرم‌تر می‌شود هوای سردتر دهه‌ی فجر آن را تعدیل می‌کند!...

نامدگان و رفتگان
آنتونیا شرکا:
امسال جشنواره از اسم‌های بزرگی مثل کیمیایی و مهرجویی و کیارستمی خالی‌ست. بزرگانی مثل بیضایی و تقوایی را هم چند سالی است که دنبال نام‌شان نمی­گردیم. اما امسال چند تن از قدیمی­ها خارج از بخش مسابقه حضور دارند. از نسل جدیدتر، بهرام توکلی با...

شاید غافلگیری...
نیما عباس
پور: امسال چندان هیجانی برای آغاز جشنواره ندارم. فیلم‌هایی که پیش از اعلام آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف جشنواره دلم می‌خواست ببینم خارج از جشنواره‌اند. فیلم‌هایی مثل فیلم بهمن فرمان‌آرا که چه دوست داشته باشیم، چه نه، نام مهمی در سینمای ایران است یا...

سودای سامان
یاشار نورایی:
چه انتظاری از جشنواره‌ی فجر دارم؟ طبعاً انتظار دارم در فضایی منظم، دور از شلوغی همیشگی و بی‌نظمی فرهنگ ایرانی، فیلم‌هایی ببینم که فاصله‌ی کیفی‌شان بسیار زیاد نباشد؛ یعنی این سؤال برایم پیش نیاید که چرا این فیلم با این کیفیت ابتدایی از میان این همه فیلم‌هایی که در سال تولید می‌شوند...

جوانگرایی افراطی یا رقابت نسلها؟
جواد طوسی:
جوان‌گرایی غالب در جشنواره‌ی سال گذشته، به شکل وسیع‌تری در جشنواره‌ی امسال نیز مشاهده می‌شود. در نگاهی واقع‌بینانه و دور از تنگ‌نظری باید پذیرفت که ورود نیروها و استعدادهای جوان خلاق و پرانگیزه که حرف تازه‌ای برای گفتن دارند، می‌تواند اتفاق خوبی باشد. به هر حال یک فیلم‌ساز تازه‌پاگذاشته به دنیای حرفه‌ای سینما...

فاجعه‌ی نادیده گرفته شدن فیلمهای اول
امیر پوریا:
اما زنگ خطر جدی‌تر، به گمانم جایی فراتر از جشنواره‌ی فجر به صدا درمی‌آید؛ هرچند تلنگر مخرب آن را جشنواره زده است: این‌که در تصمیمی شگفت‌آور و به‌شدت نسنجیده، فیلم‌های اول کارگردانان که همواره دست‌کم چهارپنج نمایندۀ جدی در گود رقابت با فیلم‌های باسابقه‌ترها در مسابقۀ سینمای ایران داشتند، همه از این میدان کنار گذاشته شده‌اند و...

احتمال بارش فیلمهای خوب
کیوان کثیریان:
این روزها شباهت بی­سابقه­ای میان سینمای امروز ایران و فوتبال ملی به وجود آمده است. به نظر می­رسد امسال، جشنواره‌ی فیلم فجر سال متفاوتی را تجربه خواهد کرد. جوان­های نورسیده، استعدادهای تازه‌ی سینمای ایران هستند و کیفیت کارشان باعث خواهد شد که همه این موج تازه را به رسمیت بشناسند و باور کنند...

... و دوباره سینما
محمد شکیبی:
هر بار که جشنواره آغاز می‌شود ممکن است از نبود بعضی فیلم‌ها و برخی سینماگران دل‌گیر شویم و شروع کنیم به شمردن نام‌های محبوبی که جای‌شان خالی است و نبودشان لطمه‌ای به اعتبار دلخواه جشنواره می‌زند. اما این اشتیاق هست که برخی از نام‌های محبوب و فراموش‌نشدنی آینده‌مان از میان همین نا‌آشنایان امروزی خواهند بود و در دوره‌های آتی...

مرحله‌ی آخر، با سه چراغ روشن!
آرامه اعتمادی:
مدیران نورسیده‌ی وزارت ارشاد دولت یازدهم، سال پیش میزبان و سفره‌دار ضیافتی بودند که نه آشش در آشپزخانه‌ی آن‌ها پخته شده بود و نه رقعه‌های دعوتش به انتخاب آن‌ها فرستاده شده بود. جشنواره‌ی سی‌ودوم یکی از ده‌ها پروژه‌ی نیمه‌تمامی بود که از مدیران قبلی سازمان سینمایی به حجت‌الله ایوبی و همکارانش میراث رسید...

جراحی قلب
مهرزاد دانش:
ویژگی امسال جشنواره‌ی فیلم فجر چیست؟ سؤال چندان سختی به نظر نمی‌رسد. می‌توان از جنبه‌های مثبت یا منفی نکته‌هایی را استخراج کرد و درباره‌شان پیش‌بینی‌های مختلفی کرد. می‌توان از حذف (ببخشید؛ تغییر زمان برگزاری) بخش خارجی سخن به میان آورد و لب به تحسین گشود که چه‌قدر خوب شد فربهی غیرکارکردی این بعد از جشنواره تحت درمان قرار گرفت...

زندگی زیباست ای زیباپسند!
رضا کاظمی:
جشنواره، موسم جشن است و وظیفه‌ی بنده این است که همراه با مردم و همگام با مسئولان به رونق گرفتن این جشن کمک کنم. اما مگر می‌گذارند؟ پیش از نوشتن این یادداشت مشغول تماشای فیلم آرژانتینی قوش (پابلو تراپرو، 2010) بودم؛ فیلمی که با بی‌شرمی و دروغ‌فکنی، روایتگر فساد گسترده در سیستم بیمه و بهداشت در آرژانتین است؛ و...

جشنواره از چشم رسانه
حمیدرضا مدقق:
هم‌چنین به روال مرسوم، در این دوره هم تصمیم هیأت انتخاب با اعتراض فیلم‌سازان جامانده از جشنواره مواجه شد. دبیر جشنواره و رییس سازمان سینمایی به معترضان واکنش نشان دادند و... این رشته سر دراز دارد. پیش­بینی این‌که آرای هیأت داوران در پایان جشنواره هم مثل همیشه با اعتراض­های مشابهی مواجه شود چندان دشوار نیست...

این 33 خوشآهنگ
مصطفی جلالی‏‌فخر:
چه چشم‌‏اندازی را در جشنواره‌ی سی‏‌و‏سوم انتظار می‏‌کشیم؟ و خب چرا فکر کنیم که باید در نام فیلم‏‌ها و فیلم‏‌سازها و حرف‌و‌حدیث‏‌های همیشه برقرار، دنبال پیشگویی جشنواره باشیم؟ و مثلاً چرا از شگون اعداد کمک نگیریم و همین که دوتا «سه» در کنار هم قرار گرفته‏‌اند، احساس خوش‌یمنی نکنیم؟ راز اعداد را ناشنیده مگیر...

اولیهای دلپذیر
محسن بیگ
آقا: همیشه اولی‌ها دلپذیرند. مثل فیلم‌های اول از کارگردان‌های اول که مانند هندوانه دربسته باید با هیجان به تماشای کارهای‌شان بنشینی. البته همیشه تعداد زیاد فیلم‌اولی‌ها نشانه‌ی خوبی نیست. چون نشان‌دهنده فیلم چندمی‌هاست! از فیلم‌ها بگذریم و به جشنواره‌ی اول دولت تدبیر و امید برسیم؛ از این جهت که برای اولین بار فیلم‌های محصول مدیریت خودش را به نمایش می‌گذارد و...

گامهای استوار، مسیر ناهموار
محسن جعفری
راد: مهم­ترین ویژگی مثبت متولیان جشنواره‌ی سی‌وسوم را می‌توان تحلیل و نقد حواشی و متن دوره­های گذشته و تلاش برای جبران برخی ضعف­ها و کمبودها دانست که نمود عینی آن را در حذفیات و اضافات این دوره می‌توان دید. این تغییرات را می‌توان شبیه قدم زدن در مسیری ناهموار دانست که انواع و اقسام خطرها و...

بدرود بینالملل!بدرود لابراتوار!
هوشنگ گلمکانی:
یکی از مهم‌ترین تغییرات اساسی این دوره‌ی جشنواره‌ی فجر حذف بخش (و عنوان) بین‌المللی از جشنواره است؛ زائده‌ای که سال‌ها فقط محض بزرگ‌نمایی و جهانی‌نمایی به پیکر جشنواره تحمیل شده بود، اما این زائده نه جشنواره را بزرگ کرده بود و نه بین‌المللی. بیش‌تر مایه‌ی معطلی بود. انرژی و هزینه‌ی زیادی صرف تدارک فیلم‌ها و بخش‌هایی می‌شد که تنها خاصیتش قطورتر کردن کاتالوگ و...

بزرگداشت محمدعلی کشاورز: همیشه رییس بود
بهزاد عشقی:
محمدعلی کشاورز تا چند سال پیش اندامی بزرگ و صدای پرصلابتی داشت و هرگز نمی‌توانست در نقش افراد معمولی و اقشار زحمتکش جامعه باورپذیر شود. او همواره رییس بود و معمولاً در نقش خان، حاکم، صدراعظم، نظامی و اقشار مرفه جامعه ایفای نقش می‌کرد؛ یا این‌که در مواردی عزیزی بود که به ذلت می‌افتاد و موقعیتی تراژیک پیدا می‌کرد. کشاورز را از سال‌های دور و از اواخر 1340 و از دوران طلایی تئاتر ایران می‌شناسم. صدای پرطنینش هم‌چنان با من است که در تالار سنگلج ایفای نقش می‌کرد و همواره رییس بود...

محمدعلی کشاورز و نقشهایش، در هفت پرده: آیین چراغ
علی شیرازی:
بدون در نظر گرفتن نقش کوتاه عزت‌الله انتظامی در واریته‌ی بهاری (دو دهه قبل از ورود جدی‌اش به سینما با گاو)، کشاورز در سینما عضو پیشگام پنج‌ضلعی مشهور و معتبری است که انتظامی، نصیریان، مشایخی و رشیدی چهار ضلع دیگرش را تشکیل می‌دهند (چه شش‌ضلعی متقارنی می‌شد؛ اگر فنی‌زاده هم زود از میان ما نمی‌رفت). از این جمع، کشاورز از زمان بازی در نخستین فیلم‌هایش در ابتدای دهه‌ی 1340 تا ظهور موج نو و پس از آن...

بزرگداشت حسین جعفریان: وداع با 35 میلیمتری
گفت‌و‌گو کننده:
آذر مهرابی جعفریان: ˜ فکر می‌کنم فرهادی از «چهارشنبه‌سوری» به بعد، هم از نظر مضمون و هم از نظر سبک کار و ساختار تصویری به دنیای تازه‌ای گام گذاشت و به نقطه‌نظرهایی رسید که در فیلم‌های بعدی‌اش آن‌ها را ارائه داد و کاملش کرد و تبدیل شد به یکی از مطرح‌ترین کارگردان‌های سینما.
-   این ما نیستیم که اختیار داشته باشیم با نگاتیو وداع کنیم یا نکنیم. این نگاتیو است که در حال وداع با ماست!
-  به‌نوعی تحت تأثیر هوشنگ بهارلو بوده‌ام. او هویت تازه‌ای به هنر فیلم‌برداری ما داد.
-   «نقش عشق» ساخته‌ی زنده‌یاد شهریار پارسی‌پور را که یک سال پیش از «نرگس» فیلم‌برداری کردم اولین فیلم‌برداری قابل‌قبول خودم به حساب می‌آورم. در آن فیلم توانستم تا حدودی آن نوع فیلم‌برداری را که قبول دارم اجرا کنم.
-  سادگی کار کیارستمی که باعث می‎شد چندان ذهن‌مان درگیر مسائل فنی نباشد عاملی بود که اجازه می‌داد هرچه بیش‌تر از طبیعت زیبای شمال لذت ببریم. من هنوز نمای پایانی «زیر درختان زیتون» را خیلی دوست دارم.

بزرگداشت فعالان لابراتوارهای سینمای ایران
بود و نبودِ لابراتوارها در ایران از دیروز تا امروز:
باران دیجیتال، وداع با آنالوگ
علی شیرازی:
با همه‌گیرشدن فناوری دیجیتال در عرصه‌ی تولید تا نمایش در سینمای ایران، لابراتوارهای قدیمی بجز معدودی مثل «لابراتوار فیلمخانه‌ی ملی ایران» و «لابراتوار صداوسیما» برای همیشه تعطیل شدند و به تاریخ پیوستند. مدیران شرکت مرکز خدمات صنایع فیلم ایران (معروف به استودیو بدیع) نیز با آن‌که با انجام تغییرهایی سعی در به‌روز شدن داشتند در کش‌وقوس ماندن و خاموشی، راه دوم را برگزیدند. در حالی که این لابراتوارها تا همین یکی‌دو سال پیش نقشی بی‌جای‌گزین در سینمای ایران داشتند. تکنیسین‌هایی که...

آرشیو1
شماره:۶۱۱ (ویژه نامه نوروز ۱۴۰۳ / پرونده یک موضوع: سینما و نفت)
شماره:۶۱۰ (ویژه نامه اسفند ماه / پرونده یک موضوع: سینمای فلسطین)
شماره:۶۰۹ (ویژه‌نامه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر و چهل سالگی فارابی)
شماره:۶۰۸ (دی ماه ۱۴۰۲ پرونده یک فیلم: گیج‌گاه)
شماره:۶۰۷ (آذر ماه ۱۴۰۲ پرونده یک فیلمساز: داریوش مهرجویی)
شماره:۶۰۶ (آبان ماه ۱۴۰۲ پرونده یک موضوع: سینمای کمدی در ایران)
شماره:۶۰۵ (مهر ماه ۱۴۰۲ پرونده: سینمای مستقل ایران از نگاه منتقدان فیپرشی)
شماره:۶۰۴ (شهریور ماه ۱۴۰۲ ویژه‌نامه روز ملی سینما)
شماره:۶۰۳ (مرداد ۱۴۰۲)
شماره:۶۰۲ (تیر ۱۴۰۲)
شماره:۶۰۱ (خرداد ۱۴۰۲)
شماره:۶۰۰ (ویژه‌نامه نوروز ۱۴۰۲)
شماره:۵۹۹ (ویژه‌نامه چهل سال سینمای جنگ و دفاع مقدس)
شماره:۵۹۸ (ویژه‌نامه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر)
شماره:۵۹۷ (دی ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۶ (آذر ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۵ (آبان ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۴ (مهر ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۳ (شهریور ۱۴۰۱ ویژه‌نامه روز ملی سینما)
شماره:۵۹۲ (مرداد ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۱ (تیر ۵۹۱)
شماره:۵۹۰ (خرداد ۱۴۰۱)
شماره:۵۸۹ (فروردین ۱۴۰۱)
شماره:۵۸۸ (اسفند ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۷ (بهمن ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۶ (دی ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۵ (پاییز ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۴ (۱۰ شهریور ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۳ (تیر ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۲ (خرداد ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۱ (اسفند ۱۳۹۹)
شماره:۵۸۰ (۱۲ بهمن ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۹ (۱ بهمن ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۸ (دی ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۷ (آذر ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۶ (آبان ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۵ (مهر ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹)
شماره:۵۶۹ (فروردین ۱۳۹۹)
شماره:۵۶۸ (اسفند ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۷ (۱۲ بهمن ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۶ (بهمن ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۵ (دی ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۴ (آذر ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۳ (آیان ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۲ (مهر ۱۳۹۸ )
شماره:۵۶۱ (شهریور ۱۳۹۸ )
شماره:۵۶۰ (مرداد ۱۳۹۸)
شماره:۵۵۹ (تیر ۱۳۸۹)
شماره:۵۵۸ (خرداد ۱۳۹۸)
شماره:۵۵۷ (اردیبهشت ۱۳۹۸)
شماره:۵۵۶ (فروردین ۱۳۹۸)
شماره:۵۵۵ (اسفند ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۴ (۱۰ بهمن ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۳ (بهمن ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۲ (دی ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۱ (۲۰ آذر ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۰ (آذر ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۹ (آبان ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۸ (مهر ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۷ (۲۰ شهریور ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۶ (شهریور ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۵ (مرداد ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۴ (تیر ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۳ (خرداد ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۲ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۱ (اردیبهشت ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۰ (فروردین ۱۳۹۷)
شماره:۵۳۹ (اسفند ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۸ (۱۲ بهمن ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۷ (بهمن ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۶ (ویژه‌ی زمستان ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۵ (دی ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۴ (آذر ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۳ (نیمه‌ی دوم آبان ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۲ (آبان ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۱ (مهر ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۰ (۲۰ شهریور ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۹ (شهریور ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۸ (مرداد ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۷ (تیر ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۶ (خرداد ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۵ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۴ (اردیبهشت ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۳ (فروردین ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۲ (اسفند ۱۳۹۵)
شماره:۵۲۱ (۱۲ بهمن ۱۳۹۵)
شماره:۵۲۰ (بهمن ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۹ (۲۰ دی ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۸ (دی ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۷ (آذر ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۶ (بیست آبان ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۵ (آبان ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۴ (مهر ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۳ (۲۰ شهریور ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۲ (شهریور ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۱ (مرداد ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۰ (تیر ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۹ (خرداد ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۸ (شماره‌ی ویژه بهار)
شماره:۵۰۷ (اردیبهشت ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۶ (فروردین ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۵ (اسفند ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۴ (۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ویژه‌ی جشنواره فیلم فجر)
شماره:۵۰۳ (بهمن ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۲ (نیمه‌ی دی ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۱ (دی ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۰ (آذر ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۹ (شماره ویژه‌ی پاییز ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۸ (آبان ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۷ (مهر ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۶ (۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ویژه‌ی روز ملی سینما)
شماره:۴۹۵ (شهریور ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۴ (مرداد ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۳ (تیر ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۲ (خرداد ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۱ (۲۰ اردیبهشت (شماره ویژه بهار ۱۳۹۴))
شماره:۴۹۰ (اردیبهشت ۱۳۹۴)
شماره:۴۸۹ (فروردین ۱۳۹۴)
شماره:۴۸۸ (اسفند ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۷ (۱۲ بهمن ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۶ (بهمن ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۵ (نیمه دی ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۴ (دی ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۳ (آذر ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۲ (۲۰ آبان ۱۳۹۳ - فوق‌العاده‌ی پاییز)
شماره:۴۸۱ (آبان ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۰ (مهر ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۹ (۲۱ شهریور ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۸ (شهریور ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۷ (مرداد ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۶ (تیر ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۵ (خرداد ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۴ (ویژه بهار - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۳ (اردیبهشت ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۲ (فروردین ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۱ (اسفند ۱۳۹۲)
شماره:۴۷۰ (۱۲ بهمن ۱۳۹۲ (ویژه جشنواره فیلم فجر))
شماره:۴۶۹ (بهمن ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۸ (دی ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۷ (آذر ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۶ (شماره‌ی ۴۶۶، ویژه‌ی پاییز ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۵ (آبان ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۴ (مهر)
شماره:۴۶۳ (۲۱ شهریور)
شماره:۴۶۲ (شهریور ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۱ (مرداد ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۰ (تیر ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۹ (خرداد ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۸ (شماره ویژه بهار - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۷ (اردیبهشت ۱۳۹۲ )
شماره:۴۵۶ (فروردین ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۵ (اسفند ۱۳۹۱)
شماره:۴۵۴ (۱۲ بهمن ۱۳۹۱ (ویژه جشنواره فیلم فجر))
شماره:۴۵۳ (بهمن ۱۳۹۱)
شماره:۴۵۲ (دی ۱۳۹۱)
شماره:۴۵۱ (آذر)
شماره:۴۵۰ (نیمه آبان ۱۳۹۱ | ویژه‌ی سی سالگی)
شماره:۴۴۹ (آبان ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۸ (مهر ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۷ (۲۱ شهریور ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۶ (شهریور ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۵ (مرداد ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۴ (تیر‌ماه ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۳ (خرداد ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۲ (شماره ویژه بهار - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۱ (اردیبهشت ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۰ (فروردین)
شماره:۴۳۹ (اسفند)
شماره:۴۳۸ (۱۲ بهمن ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۷ (بهمن ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۶ (دی‌ماه ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۵ (آذر ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۴ (شماره ویژه پاییز - ۱۷ آبان ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۳ (آبان ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۲ (مهر ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۱ (شماره ویژه‌ی روز ملی سینما - ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۰ (شهریور ۱۳۹۰ )
شماره:۴۲۹ (مرداد ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۸ (تیر ماه ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۷ (خرداد ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۶ (شماره ویژه بهار - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۵ (اردیبهشت ۱۳۹۰ )
شماره:۴۲۴ (نوروز ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۳ (اسفند ۱۳۸۹)
شماره:۴۲۲ - ویژه جشنواره فیلم فجر (۱۶ بهمن ۱۳۸۹)
شماره:۴۲۱ (بهمن ۱۳۸۹)
شماره:۴۲۰ (دی‌ماه ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۹ (آذر ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۸ (شماره ویژه پاییز - ۲۰ آبان ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۷ (آبان ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۶ (مهر ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۵ (شماره ویژه روز ملی سینما - ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ )
شماره:۴۱۴ (شهریور ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۳ (مرداد ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۲ (تیر ماه ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۱ (خرداد ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۰ (شماره ویژه بهار - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ )
شماره:۴۰۹ (اردیبهشت ۱۳۸۹ )
شماره:۴۰۸ (اول فروردین ۱۳۸۹)
شماره:۴۰۷ (اول اسفند ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۶ - ویژه جشنواره فجر (۵ بهمن ۱۳۸۸ )
شماره:۴۰۵ (اول بهمن ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۴ (دی ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۳ (آذر ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۲ (نیمه آبان - ویژه پاییز ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۱ (اول آبان ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۰ (۱ مهر ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۹ (ویژه روز ملی سینما) (۲۱ شهریور ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۸ (شهریور ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۷ (مرداد ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۶ (تیر ۱۳۸۸ )
شماره:۳۹۵ (خرداد ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۴ (ویژه بهار - نیمه‌ اردیبهشت ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۳ (اردیبهشت ۱۳۸۸ )
شماره:۳۹۲ (ویژه‌ی نوروز ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۱ (اسفند ۱۳۸۷)
شماره:۳۹۰ (ویژه‌ی ویژه بیست‌و‌هفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر- ۱۲ بهمن ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۹ (بهمن ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۸ (دی ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۷ (آذر ۱۳۸۷ )
شماره:۳۸۶ (ویژه پاییز - ۱۸ آبان ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۵ (آبان ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۴ (مهر ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۳ (ویژه‌ی روز ملی سینما - نیمه‌ی دوم شهریور ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۲ (شهریور ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۱ (مرداد ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۰ (تیر ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۹ (خرداد ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۸ (ویژه بهار - نیمه‌ اردیبهشت ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۷ (اردیبهشت ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۶ (فروردین - ویژه‌ی نوروز ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۵ (اسفند ۱۳۸۶)
شماره:۳۷۴ (ویژه بیست‌وششمین جشنواره فیلم فجر - ۱۲ بهمن ۱۳۸۶)