نوروز امسال با بصرفه‌ترین سیم‌کار کشور

بهاریه‌های خاطره...

«بیست سال پیش در همین ماه» از بخش‌های ثابت و پرطرفدار مجله فیلم است. شماره‌ی نوروز امسال  را که  مرور می‌کنیم، به تصویر‌هایی خاطره‌انگیز و شاعرانه به قلم نویسندگان و سینماگرانی برمی‌خوریم که بیست سال پیش در توصیف یا به بهانه‌ی بهار نوشته‌اند. این‌جا در سایت مجله، به مناسبت نوروز و بهار، زیر همین عنوان، چند بهاریه‌ای را که در آن شماره چاپ شده بود عیناً تقدیم می‌کنیم، به عنوان یک تجدید خاطره و یادی از گذشته و گذشتگان. از میان نویسندگان این بهاریه‌ها، دو تن درگذشته‌اند: استاد زنده‌یاد جعفر شهری که دائره‌المعارف فرهنگ اجتماعی طهران قدیم بود و آثارش گنجینه‌ای گران‌بها در این زمینه است، و دیگر زنده‌یاد جهانگیر پارساخو روزنامه‌نگار دوست‌داشتنی و پرسابقه‌ای که عاشق مطبوعات و جدول و سینما بود.

دو نفر از نویسندگان بهاریه‌ها سفر کرده‌اند. دوست عزیزمان بهروز تورانی در دهه‌ی هفتاد مهاجرت کرد و در همین شماره‌ی اخیر مجله هم مثل چند سال گذشته بهاریه‌ای از او  چاپ شده، و سفرکرده‌ی دیگر، استاد هوشنگ کاوه از سینماگران ارزشمند تاریخ سینمای ایران است؛ چهره‌ای که در زمینه‌های مختلف به سینمای کشور خدمت کرد. کاوه چند سال پیش به دلیل بیماری و کهولت، سهمش در سینما «عصر جدید» را فروخت و برای استراحت و معالجه و اقامت نزد خانواده و بستگانش به آمریکا مهاجرت کرد که عمرش دراز و تنش سلامت باد.

برای دو نویسنده‌ی دیگر – احمدرضا احمدی و جواد طوسی - هم آرزوی سلامتی و طول عمر می‌کنیم. یاد این دوستان و عزیزان باعث شد یادآوری کنیم که استاد گران‌قدرمان دکتر هوشنگ کاوسی هم از چند پیش در بستر بیماری ناشی از کهولت است و در این آستانه‌ی نوروز برای ایشان هم آرزوی سلامتی داریم.






جدیدتر‌ها

آرشیو