Toggle navigation
خانه
سینمای ایران
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
سینمای جهان
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
تلویزیون
چشمانداز
گزارش
گفتوگو
نقد و بررسی
آرشیو
اشتراک
خرید آنلاین
تماس
بگرد
چشمانداز
1399/11/23
سینما و جامعه
چگونه فیلم ببینیم - ۸۷
مخمصه
Facebook
Tweet
Google+
Telegram
جدیدترینها
بهاریهای از آیدین آغداشلو به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
اولین نوشته سینمایی توسط یک هوش مصنوعی در مجله فیلم
هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین و کیک محبوب من
گزارش هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین-برلیناله ۲۰۲۴
سریال سازی بدون شعار به سبک رحیل
کارگردان باربی گرتا گرویگ رییس هیات داوران هفتاد و هفتمین فستیوال فیلم کن
گزارش اختصاصی از پنجمین جشنواره فیلم آسیایی در قاره آفریقا
محکومیت شرکت رابرت دنیرو به پرداخت ۱.۲ میلیون دلار
برگزاری هفته سینمای فلسطین در تونس
علیه دروغ
آئین پایانی «نخستین جشنواره بینالمللی رسانه خورشید»
اتمام فیلمبرداری فیلم کوتاه «شانوی نهمان» به کارگردانی سینا ولدبیگی
حامد سلیمان زاده، داور سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ورشو
سینمای مستقل ایران از نگاه منتقدان فیپرشی
به مناسبت دهم شهریور، سومین سالگرد مسعود مهرابی
حالا چرا
این سه نفر
غریب
آرشیو
فروردين
ارديبهشت
خرداد
تير
مرداد
شهريور
مهر
آبان
آذر
دی
بهمن
اسفند
نقدی بر آخرین ساخته هومن سیدی «جنگ جهانی سوم»
- ۱۴۰۲
حامد سلیمان زاده، منتقد ماهنامه فیلم، داور دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان لاکنوی هند
- ۱۴۰۲
کودکی ناتمام
- ۱۴۰۲
حامد سلیمان زاده برای دومین دوره متوالی داور مراسم گلدن گلوب شد
- ۱۴۰۲
سخنگوی شورای راهبردی اکران خبر داد
- ۱۴۰۱
انواع بازیگری
- ۱۳۹۹
رونق دوبارهی درایوین سینماها
- ۱۳۹۹
بازیگر تئاتر و سینما
- ۱۳۹۹
گزارش ماهنامه فیلم از پنجمین روز جشنواره کن
- ۱۴۰۲
گزارش اختصاصی مجله فیلم از هفتاد و ششمین فستیوال فیلم کن
- ۱۴۰۲
حمایت عمارت نوفل لوشاتو از فیلمسازان جوان
- ۱۴۰۲
یادداشت آیدین آغداشلو در مرثیه مسعود مهرابی
- ۱۴۰۲
گزارش ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
گزارش ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی ماهنامه «فیلم» از جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی ماهنامه «فیلم» از هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن
- ۱۴۰۱
فستیوال فیلم کن 2022
- ۱۴۰۱
بازیگران: همکاران خلاق
- ۱۳۹۹
بازیگران مکمل
- ۱۳۹۹
بنی آدم اعضای یکدیگرند...
- ۱۳۹۹
سرنوشت نقش و بازیگر
- ۱۳۹۹
انتخاب بازیگران
- ۱۳۹۹
گزارش اختصاصی ماهنامه فیلم از فستیوال فیلم کن
- ۱۴۰۲
ازغذا... غذيه! شکل اول... و شمايل دوم
- ۱۴۰۰
صدا، موسیقی و صحنهپردازی
- ۱۳۹۹
تدوین به مثابه سبک
- ۱۳۹۹
فیلم تازه اسکورسیزی آماده تولید
- ۱۳۹۹
اکران در خانه
- ۱۳۹۹
جهانبینی کارگردانها
- ۱۳۹۹
سبک کارگردانها
- ۱۳۹۹
اولویتهای پژوهشی کاربردی سینمای ایران توسط سازمان سینمایی منتشر شد
- ۱۴۰۱
«درسهای فارسی»
- ۱۴۰۰
«درسهای فارسی»
- ۱۴۰۰
ناصر تقوایی 80 ساله شد
- ۱۴۰۰
قهرمان
- ۱۴۰۰
تحلیل کلّیت فیلم
- ۱۳۹۹
تکلیف تماشاگران در دوران پسا کرونا
- ۱۳۹۹
تحلیل سبک کارگردانها
- ۱۳۹۹
انعطافپذیری و رشد سبک کارگردانی
- ۱۳۹۹
ساختار روایی در سبک کارگردان
- ۱۳۹۹
غریب
- ۱۴۰۲
شاید وقتی دیگر
- ۱۴۰۲
نگاهی به فیلم اوپنهایمر ساخته کریستوفر نولان
- ۱۴۰۲
حامد سلیمانزاده دوار جشنواره فیلم آلپیناله اتریش شد
- ۱۴۰۲
فیلم به عنوان بیان سیاسی
- ۱۳۹۹
چشمهایش
- ۱۳۹۹
فیلم به عنوان رویکردی بشردوستانه
- ۱۳۹۹
رابطه متقابل هالیوود و پلیس به کجا میܱود؟
- ۱۳۹۹
فیلم به عنوان دستاورد تکنیکی
- ۱۳۹۹
سطح بلند پروازی سینما
- ۱۳۹۹
طراحی بصری
- ۱۳۹۸
نقش خاطره
- ۱۳۹۸
پیتر فوندا، ایزابل هوپر، لودی لین و...
- ۱۳۹۸
بازی بزرگان
- ۱۳۹۸
بازیگر-کاراکتر
- ۱۳۹۸
جشنوارهها و جایزهها
- ۱۳۹۸
مزیتها و آسیبها
- ۱۳۹۸
صورتِ سنگی
- ۱۳۹۸
سینمای مستقل ایران از نگاه منتقدان فیپرشی
- ۱۴۰۲
به مناسبت دهم شهریور، سومین سالگرد مسعود مهرابی
- ۱۴۰۲
حالا چرا
- ۱۴۰۲
این سه نفر
- ۱۴۰۲
هفتمین یادواره صلح با شعار صلح مقاومت و امید در برج آزادی تهران
- ۱۴۰۱
خبر انتشار کتاب پوسترهای انقلاب در دومین سالروز درگذشت مسعود مهرابی
- ۱۴۰۱
هفتادونهمین دوره جشنواره ونیز
- ۱۴۰۱
بازنويسي فيلم چرا و چگونه ؟
- ۱۴۰۰
هنر و صنعت
- ۱۴۰۰
فیلم همان فیلم است!
- ۱۴۰۰
سال سیاه، سال باد، سال اشک
- ۱۴۰۰
داشا فیلم!
- ۱۴۰۰
ارزیابی کامل فیلمها
- ۱۳۹۹
کشتیبان و مصایب دریای طوفانی
- ۱۳۹۹
رویکرد چندگانه
- ۱۳۹۹
نقد روانشناسانه
- ۱۳۹۹
شبکه نمایش خانگی؛ رقیب یا رفیق؟
- ۱۳۹۸
فیلمبرداری و جلوههای بصری
- ۱۳۹۸
سرآغاز نابودی خاندان تارگرین
- ۱۳۹۸
گیشههای سرد در تابستان داغ
- ۱۳۹۸
پردازش نورها
- ۱۳۹۸
برگزیدهی داوران و منتقدان: رومن پولانسکی
- ۱۳۹۸
اندیشهای که زنده میماند
- ۱۳۹۸
جهان برساختهی فیلمها
- ۱۳۹۸
محاکمه در ونیز!
- ۱۳۹۸
صحنهپردازی/ موقعیت
- ۱۳۹۸
راهی برای بقاء وارتقای سینمای کودک
- ۱۳۹۸
گیشهی ولرم تابستان!
- ۱۳۹۸
علیه دروغ
- ۱۴۰۲
آئین پایانی «نخستین جشنواره بینالمللی رسانه خورشید»
- ۱۴۰۲
اتمام فیلمبرداری فیلم کوتاه «شانوی نهمان» به کارگردانی سینا ولدبیگی
- ۱۴۰۲
حامد سلیمان زاده، داور سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ورشو
- ۱۴۰۲
فروش نسخه مجازی ویژهنامه روز ملی سینما
- ۱۴۰۱
حال و روز سینما
- ۱۴۰۰
خاورمیانه عشق رنجور من
- ۱۴۰۰
استراتژی در بازیگری
- ۱۳۹۹
اقتباسها
- ۱۳۹۹
مرد سوم
- ۱۳۹۹
به یاد مسعود مهرابی
- ۱۳۹۹
پرورش معیارهای شخصی
- ۱۳۹۹
پالایش از درون
- ۱۳۹۸
عناصر ترکیببندی سینمایی
- ۱۳۹۸
آزمون بزرگ ادوارد نورتون
- ۱۳۹۸
پشت صحنه روی پرده
- ۱۳۹۸
چگونه فیلم ببینیم - 25
- ۱۳۹۸
سینمای مالزی زیر سایه رسوایی مالی
- ۱۳۹۸
در هزارتوی سینما
- ۱۳۹۸
فیلم باختگان!
- ۱۳۹۸
نقطهی دید سینمایی
- ۱۳۹۸
هند در صدر تولید کنندگان فیلم
- ۱۳۹۸
«مست عشق»، چالشها و خوانشها
- ۱۳۹۸
محکومیت شرکت رابرت دنیرو به پرداخت ۱.۲ میلیون دلار
- ۱۴۰۲
برگزاری هفته سینمای فلسطین در تونس
- ۱۴۰۲
چند میگیری برای بانک فیلم بسازی؟
- ۱۴۰۰
رستاخیزهای ماتریکس
- ۱۴۰۰
ثبت رکورد 161 میلیون دلاری
- ۱۴۰۰
دنیای مخوف زیرزمینیها
- ۱۴۰۰
اقتباس از سینماȠو تئاتر
- ۱۳۹۹
روایت اول شخص
- ۱۳۹۹
ادبیات در برابر نقطهی دید سینمایی
- ۱۳۹۹
سینمای بومی و هوای تازه
- ۱۳۹۸
تکنیکهای سینمایی تخصصی
- ۱۳۹۸
فراز و فرودهای گیشه
- ۱۳۹۸
تدوین و حرکت
- ۱۳۹۸
زندان گوانتانامو به روایت کوین مکدونالد
- ۱۳۹۸
نقد نویسی و نسیه فروشی!
- ۱۳۹۸
حرکت عمودی (تیلت)
- ۱۳۹۸
کدام خانه پدری؟
- ۱۳۹۸
نورپردازی و رنگ
- ۱۳۹۸
کارگردان باربی گرتا گرویگ رییس هیات داوران هفتاد و هفتمین فستیوال فیلم کن
- ۱۴۰۲
گزارش اختصاصی از پنجمین جشنواره فیلم آسیایی در قاره آفریقا
- ۱۴۰۲
شبکه نمایش خانگی در دوران کرونا
- ۱۴۰۰
فیلمهای ژانر
- ۱۳۹۹
بازیگران صحنه و دوربین
- ۱۳۹۹
بازی مخالفخوانی با عمو مسعود
- ۱۳۹۹
زبان سینما و زبان صحنه
- ۱۳۹۹
دو فیلم با یک بلیت
- ۱۳۹۸
درک رنگ در سینما
- ۱۳۹۸
همچنان محبوب: «جدایی نادر از سیمین»
- ۱۳۹۸
همجواری خلاقه: مونتاژ
- ۱۳۹۸
شکایت و شُکوه
- ۱۳۹۸
باستانشناسی سینما
- ۱۳۹۸
ویژگیهای سینمایی: نقطهی دید
- ۱۳۹۸
زامبیها و حقایق سیاسی
- ۱۳۹۸
سال سینمای مستند
- ۱۳۹۸
جلوههای بصری در فیلم مدرن
- ۱۳۹۸
همزیستی دوسویه
- ۱۳۹۸
سریال سازی بدون شعار به سبک رحیل
- ۱۴۰۲
مروری بر 22 فیلم منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر -3
- ۱۴۰۰
مروری بر 22 فیلم منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر -2
- ۱۴۰۰
مروری بر 22 فیلم منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر -1
- ۱۴۰۰
قهرمان
- ۱۴۰۰
حتی وقتی نمیزاری!
- ۱۳۹۹
مختصات و ابعԧد ژانرها
- ۱۳۹۹
اصول اولیهی ژانرها
- ۱۳۹۹
قراردادهای ژانر
- ۱۳۹۹
کاهش تاثیر نقد فیلم بر انتخاب تماشاگران
- ۱۳۹۸
نقطهی دید در صدا
- ۱۳۹۸
زنان/مردان؛ پنجاه/پنجاه
- ۱۳۹۸
فیلم اولیها؛ چالشها و درخششها
- ۱۳۹۸
جلوههای صوتی و دیالوگ
- ۱۳۹۸
اولین جلوههای سینمایی ۲۰۲۰
- ۱۳۹۸
رنگی یا سیاهوسفید؟
- ۱۳۹۸
آخرین ایستگاه ۲۰۱۹
- ۱۳۹۸
کاربرد سوررئالیستی رنگ
- ۱۳۹۸
هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین و کیک محبوب من
- ۱۴۰۲
گزارش هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین-برلیناله ۲۰۲۴
- ۱۴۰۲
گزارش سومین روزِ برلیناله هفتاد و سوم
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی دومین روز از هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین
- ۱۴۰۱
گزارش اختصاصی مجله فیلم از هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین
- ۱۴۰۱
نگاهی به چهلمین جشنواره فیلم فجر 2
- ۱۴۰۰
نگاهی به چهلمین جشنواره فیلم فجر 1
- ۱۴۰۰
مروری بر 22 فیلم منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر -4
- ۱۴۰۰
سینما و بازتاب ارزشهای فرهنگی
- ۱۳۹۹
سینما و جامعه
- ۱۳۹۹
تحلیل ژانرها، بازسازیها و دنبالهها
- ۱۳۹۹
کمدیهای اسکروبال
- ۱۳۹۹
فیلم ایرانی و مساله زبان
- ۱۳۹۸
تأثیرات عاطفی موسیقی فیلم
- ۱۳۹۸
و جایزه اسکار میرسد به...
- ۱۳۹۸
بازتاب تغییرات اقلیمی در سینما
- ۱۳۹۸
صدای راوی قدرتمند
- ۱۳۹۸
استفاده از صدا در بافت و زمان
- ۱۳۹۸
بهاریهای از آیدین آغداشلو به مناسبت نوروز ۱۴۰۳
- ۱۴۰۲
اولین نوشته سینمایی توسط یک هوش مصنوعی در مجله فیلم
- ۱۴۰۲
گزارش نهایی ماهنامه فیلم از برلیناله 2023
- ۱۴۰۱
استیون اسپیلبرگ بر روی فرش قرمز برلیناله 2023
- ۱۴۰۱
فیلمهای ترجمهای
- ۱۴۰۰
پرطرفدارترین رشتههای آموزش 2021
- ۱۴۰۰
چهلمین جشنواره فیلم فجر
- ۱۴۰۰
ققنوس از خاکستر خویش برمیخیزد
- ۱۴۰۰
بیانیه ماهنامه سینمایی «فیلم»
- ۱۳۹۹
جنگل بدون مرز
- ۱۳۹۸
چگونه فیلم ببینیم-45
- ۱۳۹۸
شیوع کرونا و ترس اجتماعی
- ۱۳۹۸
چگونه فیلم ببینیم - ۴۴
- ۱۳۹۸
کرونای ضد سینما!
- ۱۳۹۸
کرونا و سینما
- ۱۳۹۸
موسیقی متن و واکنش تماشاگران
- ۱۳۹۸
فیلمتوریسم
- ۱۳۹۸
مرزبندی یک بازیگر با خودش و حرفهاش
- ۱۳۹۸
فضاسازی موسیقی
- ۱۳۹۸
سینماهای تهران
سینمای شهرستانها
آرشیوتان را کامل کنید
شمارههای موجود
نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۳۰)
عالی
خوب
متوسط
بد
نتایج
نظرسنجیهای قبلی
خبرنامه
به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: