نوروز امسال با بصرفه‌ترین سیم‌کار کشور

سینمای ایران » چشم‌انداز1400/12/02


ققنوس از خاکستر خویش برمی‌خیزد

پویا مهرابی
مسعود مهرابی در نمایشگاه کتاب- سال 1369

 

چهلمین سال انتشار ماهنامه سینمایی فیلم فرا رسید و من در میان آوار مشکلات و دشواری‌ها، میراث پدر را به دندان گرفته و ادامه می‌دهم. گاه خسته می‌شوم و گاه کم‌توان ولی امید مخاطبان و یاری همکاران جوان و پرتوان مجله، از بار مصائب این راه دشوار می‌کاهد.

در شرایطی که انتشار مجله کاغذ به ویژه با وضعیت کنونی اقتصاد کشور با هیچ معادله و متر و معیار اقتصادی سَرِ توجیه ندارد، این هدف والا و متعالی مجله فیلم است که توجیه‌کننده هرگونه فعل و انفعال در ادامه راه این نشریه است. تامین مواد اولیه و ملزومات چاپ ماهنامه از جمله گرانی سرسام‌آور کاغذ و زینک و دیگر مواد مصرفی، آنچنان دشوار شده که فقط انگیزه آهنین و اراده‌ای پولادین می‌تواند هر ماه در این مسیر پرپیچ و خم سر پا بایستد و یاعلی بگوید. باری در این وضعیت سخت، همراهی شما عزیران است که همت و  اراده را  در من زنده نگاه می‌دارد. این همراهی در طول چهل سال گذشته همواره نوید بخش رویدادهای خوشایند برای ماهنامه سینمایی فیلم و دست اندرکاران مجله بوده و اکنون این امید و آرزو در راه جدید که بخش کوچک ولی پرزحمتی از آن را برعهده دارم نوید ورود به دهه پنجم انتشار ماهنامه و بروز رخدادهای خوشایند را در پهنه سینما و سینمادوستی فریاد می‌زند.

هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه کتاب- سال 1369ماهنامه فیلم هیچگاه در طول این چهل سال ادعای بی‌نقص بودن نداشته و با کمک نویسندگان و منتقدان خود سعی کرد جایگاه خود را حفظ کند و نقش خود را درارتقای فرهنگ و سینمای کشور ایفا کند.

مجله فیلم در طول چهل سال فعالیت خود ادعایی نداشته است؛ اما تاریخ گواهی می‌دهد چه میزان روی ارتقای سینمای ایران موثر بوده است.

ماهنامه فیلم در طول این سال‌ها با دشواری‌ها و موانع محکمی بخصوص در یک‌سال اخیر مواجه شد. موانعی که هر کدام به تنهایی برای نابودی یک مجله کافی است. اما ماهنامه فیلم نستوه و استوار از یکایک این موانع عبور کرد و خم به ابرو نیاورد. چه در زمان جنگ و موشک باران و مجوزهای تک شماره و چه بی‌شمار معضل دیگر؛ اگر چنین اتفاقاتی نتوانست کشتی مجله فیلم را از حرکت باز ایستاند، پس رخدادهای دیگر هم نمی‌تواند. استواری پدرم برای تداوم راه کشتی به من یاد داد حتی درگذشت او هم مانع حرکت مجله نشود و به توصیه او انتشار مجله را تا جایی که توان دارم به یاری شما عزیزان ادامه دهم. امروز مجله تولد چهل سالگی خود را جشن می‌گیرد و ما نگاه‌مان به آینده است، برای اتفاق‌های روشن.

 

کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:

https://telegram.me/filmmagazine

آدرس اینستاگرام:

https://www.instagram.com/filmmagazine.official

آدرس کانال آپارات:

آپارات | FilmMagazine.official (aparat.com)

آرشیو

فراخوان اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
فیلم خانه ماهرخ ساخته شهرام ابراهیمی
فیلم گیج گاه کارگردان عادل تبریزی
فیلم جنگل پرتقال
fipresci
وب سایت مسعود مهرابی
با تهیه اشتراک از قدیمی‌ترین مجله ایران حمایت کنید
فیلم زاپاتا اثر دانش اقباشاوی
آموزشگاه سینمایی پرتو هنر تهران
هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت
گروه خدمات گردشگری آهیل
جشنواره مردمی عمار
جشنواره انا من حسین
آموزشگاه دارالفنون
سینماهای تهران


سینمای شهرستانها


آرشیوتان را کامل کنید


شماره‌های موجود


نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۳۳)

عالی
خوب
متوسط
بد

نتایج
نظرسنجی‌های قبلی

خبرنامه

به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: